Författare: Sonya Sones
Serie: -
Antal sidor: 318
Förlag: Bonnier Carlsen
Utgivningsår: 2012
Övrigt: Tack för recensionsex Bonnier Carlsen!

Rubys liv vänds upp och ner när hennes mamma dör och hon är tvungen att flytta till sin pappa i LA. Pappan som är kändis, och som alla verkar älska. Pappan som hon aldrig träffat. Ruby måste lämna bästa kompisen Lizzie och hennes första pojkvän Ray och hon har ingen aning om hur hon ska klara sig utan dem. Livet blir inte speciellt lätt, men allting kan hända i LA.

Det här var första boken jag läst som är skriven på vers. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, och på något sätt (har ingen aning om hur) hade jag inbillat mig att det betydde att den skulle vara skriven som dikter ni vet. I alla fall, det var ju absolut inte som jag trodde det skulle vara. Först och främst, det var inte dikter. För det andra, det var mycket bättre än jag hade förväntat mig! Det gick snabbt att läsa och var riktigt underhållande. Kan passa på att säga att jag gillar Sonya Sones språk väldigt mycket (och det här var en översättning), det kändes ungdomligt och passade verkligen till den här sortens bok.

Den här boken är inte en bok som är menad att vara spännande, så det kan jag inte påstå att den var. Men den var en verklig sidvändare trots att den inte var spännande. Det beror nog dels på sättet den var skiven på, en sida kunde innehålla rätt lite text jämfört med en vanlig bok, men också för att den var väldigt bra och mysig, man ville bara fortsätta läsa! Den var väldigt rolig och jag började lätt le för mig själv där jag satt och läste den.

Karaktärerna var riktigt härliga! Det var skönt att läsa från Rubys PoV och följa hennes tankebanor som var väldigt intressanta och lätt lockade till skratt. Gillade även en del andra, men känns inte riktigt som att jag ska nämna dem, för då avslöjar jag lätt något om boken.

Blir en rätt konstig recension för att jag inte ska avslöja allt för mycket om bokens handling osv. Jag kommer defintivt läsa fler böcker på vers och mest troligt mer böcker av Sonya Sones. Det är kort sagt en riktigt härlig ungdomsbok som jag rekommenderar alla att läsa!

Betyg: 4/5
Bokens första mening:
"Jag är inte deprimerad,