torsdag 11 februari 2016

In my mailbox (#12) - julklappsböcker




Önskade mig, som vanligt, ett par böcker i julklapp och blev överlycklig när jag öppnade paketen och märkte att jag fått alla jag önskat mig!

November 9 av Colleen Hoover - denna jag redan läst och recenserat och min recension går att hitta här. Var från början riktigt tveksam över att sätta den på min önskelista överhuvudtaget, gjorde ju det trots allt, vilket jag är väldigt glad över!

Illuminae av Amie Kaufman & Jay Kristoff - en bok som verkligen blivit hype:ad på stora delar av bookstagram, booktube och självklart bokbloggar. Ett riktigt coolt och häftigt koncept (lite som Night Film) och ser verkligen framemot att plocka upp den.

All the Light We Cannot See av Anthony Doerr - en bok som utspelar sig under WWII och som jag hörde talas om på Regans kanal (peruseproject) och blev verkligen intresserad av den. Gillar verkligen historical fiction och tycker det är riktigt synd att jag inte läser det mer än jag gör, men nu kanske det blir ändring på det! Boken vann även Pulitzer Prize 2015 och finns översatt till svenska.

Six of Crows av Leigh Bardugo - nej jag har inte läst Grisha-trilogin och ja, jag ska läsa Six of Crows. Har egentligen aldrig varit speciellt intresserad av Grisha-trilogin och därav har jag inte läst den. Six of Crows verkar däremot jättebra och har fått extremt mycket goda recensioner samtidigt som handlingen verkligen tilltalar mig. Har inte känt för att läsa fantasy på ett tag, men när det vänder lär Six of Crows vara den första bok jag tar upp!


Clockwork Princess av Cassandra Clare har jag tänkt beställa hem i typ tre evigheter, men har aldrig gjort det. Så när Adlibris hade black friday-rea och jag beställde en julklapp till min lillasyster (The Wishing Spell av Chris Colfer) passade jag på att beställa Clockwork Princess till mig själv också. Skämde bort mig själv och beställde den inbundna versionen som är så fin (men som vanligt, så stor!)!
_________________________________________________________________________

Nu har jag en hel del olästa böcker på hyllorna, då det verkar som att jag får/köper mer än vad jag läser. Hursomhelst tror jag att det kan bli något inköp nästa helg när vi åker till kusten samt att en annan bok bör droppa in i brevlådan någon gång i mars (kan ni gissa vilken?). Har ni köpt/fått några böcker på senaste?

Ha det bra, så hörs vi när vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar